E-Ticarette Sosyal Medya Yönetimi Için 10 Altın Kural

Batu Karadağ

10. Nesil Yazar
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
37
Tepkime puanı
30
Konum
afaffda
Türkiye’de son 3 yılda, hem akıllı telefon, bilgisayar ve tablet hem de internet kullanımı arttı. Bunlarla birlikte, internet kullanıcılarının alışveriş alışkanlıkları da online mecralara yönelmeye başladı. Hâlâ nüfusun büyük bir çoğunluğu alışverişi internetten yapmıyor olsa da, Y jenerasyonu ile başlayan online alışveriş trendi, Türkiye’de e-ticaret pazarının gelişmesine vesile oldu. Artan rekabet de e-ticaret sitelerini alternatif “öne çıkma” yöntemleri kullanmaya yönlendirdi. Sosyal medyanın bu yöntemler arasında en etkililerden bir tanesi olmasının sebebini de yine Google açıklıyor. Rapora göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının %92’si sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor! Peki, rekabetin bu kadar yoğun ve kitlenin bu denli kalabalık olduğu sosyal medya mecralarında, e-ticaret siteleri öne çıkmak için neler yapabilir?

1. Sosyal mecraları mağaza vitrini olarak görmeyin. Paylaşımın psikolojisini öğrenerek işe başlayın. İnsanlar ürün değil, duygu paylaşır. Yapılan bütün araştırmalar, sosyal medya paylaşımlarının; heyecan, korku, sevinç, eğlence, endişe ve değer yaratma güdülerinin sonucunda ortaya çıktığını gösterir. Bu yüzden ürün paylaşımlarınızı, haftalık planlarınızda minimumda tutmaya çalışın ve markanızı sosyal medyada “onlardan biri” haline getirin.
 
Üst Alt