B2C İş Modeli Nedir?

wikipedia

10. Nesil Yazar
Katılım
10 Nis 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Konum
istanbul
“Business to Consumer”, Türkçesiyle “Firmadan Tüketiciye” kavramı şirketlerin tüketicilerle direkt olarak kurduğu ticari ilişkiyi açıklayan ifade eden kısa tanımdır. Bireysel olarak yaptığımız tüm alışverişler, B2C iş modeli kapsamındadır. B2C iş modeli, günümüz şartlarında 2 farklı şekilde uygulanmaktadır. Bu uygulamalar şunlardır:

  • Sanal pazar yerleri, bugünkü koşullarda B2C iş modelini rahatlıkla inceleyebileceğimiz örneklerdir. E-ticaret, her geçen etki alanını büyük bir hızla genişletmektedir. Tedarikçilerden aldığı ürünleri üzerine kar payı koyarak son kullanıcıya satan sanal alışveriş mağazaları, ödeme alma noktasında VPOS olarak da bilinen sanal POS sistemini kullanmaktadır.
  • İkinci uygulama ise, üretici firmanın ürünlerini kendi sanal mağazası üzerinden son kullanıcılara satmasıdır. Bu iş modelinde, üretici firma ürünlerini fabrika çıkış fiyatıyla satışa sunar ve arada herhangi bir aracı sanal alışveriş mağazası bulunmamaktadır.
B2C iş modeli, e-ticaret sektörünün ülkemizde gösterdiği gelişimle doğru orantılı olarak büyük bir hızla etki alanını genişletmektedir. Üreticiler ve son kullanıcılar için birçok avantaj sunan e-ticaret kavramının başlıca faydaları şunlardır:

  • E-ticaret ile küçük bir işletme dahi dünyanın tüm noktalarına ürünlerini satabilir. Fiziksel olarak ulaşmanın neredeyse imkansız olduğu sayıda müşteriye sanal ortamda ulaşan işletmeler, bu sayede karlılıklarını artırabilir.
  • Geleneksel satış yapan bir işletmenin birçok fiziksel gideri bulunmaktadır. E-ticaret dünyasında ise işletmeler, bu harcamalardan büyük ölçüde tasarruf etmektedir.
  • E-ticaret dünyasında, müşteri profilleri çok daha net bir şekilde analiz edilebilir ve doğru bir hedeflemeyle yüksek sayıda müşteriye rahatlıkla ulaşılabilir. Google Analytics ve benzeri uygulamalar, bu anlamda işletmelere büyük bir avantaj sunmaktadır.



206
 
Üst Alt